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Practical Sales Project Seminar - Detailansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 10105 Kurztext
Semester SoSe 2024 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Rhythmus Jedes Semester Studienjahr
Hyperlink  
Weitere Links Moodle Link
Belegungsfrist Hauptbelegungszeitraum 26.02.2024 - 22.03.2024

Belegpflicht
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Lernziele fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
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Mo. 09:00 bis 17:00 Einzel am 01.04.2024 Ostern virtuell - BigBlueButton        
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Mo. 13:00 bis 17:00 Einzel am 22.04.2024 virtuell - BigBlueButton        
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Mo. 13:00 bis 17:00 Einzel am 13.05.2024 virtuell - BigBlueButton        
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Mo. 13:00 bis 17:00 Einzel am 10.06.2024 virtuell - BigBlueButton        
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Mo. 09:00 bis 17:00 Einzel am 17.06.2024 virtuell - BigBlueButton        
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Fuß, Thomas Rainer verantwortlich
Laut SPO für
Abschluss Studiengang Semester Kategorie ECTS
Bachelor Wirtschaftsingenieurwesen (Technik-Management) 4 - 7 Wahlfach 5
Bachelor Physical Engineering 4 - 7 Wahlfach 5
Bachelor Betriebswirtschaftslehre und Management 4 - 7 Wahlfach 5
Kein Abschluss International Academy 1 - 2 Pflichtfach 5
Zuordnung zu Einrichtungen
International Academy
Inhalt
Inhalt

During the course, the students will work on a practical related sales project (preferably in groups of 2-3 students).

The project groups will receive a specific project in the area of sales and will perform a market research for a specific product portfolio in a defined market during the semester. Furthermore, the project teams will develop recommendations of actions for the management. The Output of the project teams will be taken into consideration of the annual re-evaluation of the sales strategy for the next years.

There course is subdivided into 3 main sections:

  1. One-day course (beginning of semester): theoretical framework, company presentation and introduction of the different projects.
  2. Intermediate Project meetings (twice during the semester) to present preliminary results and ask specific questions.
  3. Individual final presentations of project results. (Management Summary, Project report, Presentation)
Literatur
  • Course Script
  • Jobber, D., & Lancaster, G. (2006). Selling and sales management. Pearson Education.
  • Weitz, B. A., & Bradford, K. D. (1999). Personal selling and sales management: A relationship marketing perspective. Journal
    of the academy of marketing science, 27, 241-254.
  • Homburg, C., Schäfer, H., & Schneider, J. (2012). Sales excellence: Systematic sales management. Springer Science &
    Business Media.
  • Dubinsky, A. J., Yammarino, F. J., Jolson, M. A., & Spangler, W. D. (1995). Transformational leadership: An initial
    investigation in sales management. Journal of Personal Selling & Sales Management, 15(2), 17-31.
Leistungsnachweis

Portfolio Exam: Presentation & Project Report


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2024 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25