Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
Startseite    Anmelden     
Logout in [min] [minutetext]

Research Methods in Business Marketing - Detailansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
Grunddaten
Veranstaltungsart Vorlesung Langtext
Veranstaltungsnummer 10106 Kurztext
Semester SoSe 2022 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 25
Rhythmus Jedes Semester Studienjahr
Hyperlink https://elearning.rwu.de/course/view.php?id=3587
Weitere Links Moodle Link
Sprache Englisch
Belegungsfristen Belegungszeitraum MD 12.02.2022 - 12.04.2022

Belegpflicht
01 Hauptbelegungszeitraum 28.02.2022 - 25.03.2022

Belegpflicht
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Lernziele fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 14:15 bis 15:45 woch von 24.03.2022  Gebäude B - B 016        
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Kadam, Nayan verantwortlich
Laut SPO für
Abschluss Studiengang Semester Kategorie ECTS
Bachelor Mediendesign 4 - 6 Wahlfach 5
Kein Abschluss International Academy 1 - 1 Wahlfach 5
Zuordnung zu Einrichtungen
International Academy
Fakultät Technologie und Management
Inhalt
Inhalt

The ''Research Methods in Business Marketing'' course is for both Bachelor and Master students in business-related fields who intend to write either research thesis or research assignments. We divide participants into teams and assign them real-life problems.

This course covers the following key points:

1. Research Fundamentals:

Research Definition, Research Nature, Research Introduction, Research Aim, Questions, Objectives

2. Literature Reviews:

Reviewing the literature, Sources of Information, Citation Software – Citavi

3. Research Methodology:

Saunders Research Onion, Research Approach, Qualitative and Quantitative Research, Time Horizon, Research Validity and Reliability, Research Sampling

4. Research Strategies/Methods:

Experiments, Survey, Case Study Research, Action Research, Narrative Enquiry, Grounded Theory

5. Qualitative Data Analysis

Content Analysis, Thematic Analysis

Literatur
  • John W. Creswell, J. David Creswell (2018); Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approach; SAGE Publications, Inc; 5th edition; ISBN 978-1506386706
  • Wayne C. Booth (2016); The Craft of Research; University of Chicago Press; 4. edition; ISBN 978-0226239736
  • The Course Script is highly recommended!
Lernziele

What you will learn:

  • conduct and construct research systematically
  • be able to decide which Research Nature, Design, Approach, and Strategy is the right one for your research paper
  • learn about Research Software/Tools – Citavi

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2022 , Aktuelles Semester: WiSe 2022/23