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Intercultural Challenges in Customer and Account Management - Detailansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 10244 Kurztext
Semester WiSe 2021/22 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Rhythmus Jedes Semester Studienjahr
Hyperlink https://elearning.rwu.de/course/view.php?id=3763
Sprache Englisch
Belegungsfrist Hauptbelegungszeitraum 20.09.2021 - 15.10.2021

Belegpflicht
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Lernziele fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 16:00 bis 17:30 woch 08.10.2021 bis 28.01.2022  Gebäude H - H 002        
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Kadam, Nayan verantwortlich
Niersbach, Barbara, Professorin, Prof. Dr. rer. pol. begleitend
Wildenhain, Barbara begleitend
Laut SPO für
Abschluss Studiengang Semester Kategorie ECTS
Kein Abschluss International Academy 2 - 2 Pflichtfach 5
Bachelor Betriebswirtschaftslehre und Management 1 - 7 Wahlfach 5
Bachelor Physical Engineering 1 - 7 Wahlfach 5
Bachelor Wirtschaftsingenieurwesen (Technik-Management) 1 - 7 Wahlfach 5
Zuordnung zu Einrichtungen
International Academy
Inhalt
Inhalt

Goals:

  1. Develop intercultural skills and cross-cultural communications which are necessary for working in global teams and managing cross-cultural businesses.
  2. Increase culture awareness (understanding cultural differences and similarities)
  3. Develop Intercultural Competence (knowing your own culture and learning other's culture

Content:


B2B; Key-Global Account Management; Concept of culture; Cultural perceptions and norms; Cultural values, standards, dimensions; Culture shock and adaptation.

Case Studies:

  • Small Talk - USA
  • The Senior Manager - Japan
  • Customer acquisition - India
  • The Business meeting - Brazil
  • The negotiation - China
  • No profitable business - Arabic Gulf States
  • The third-party business - Italy
  • The way to the negotiation - Russia

 

Literatur

Books:

  • Hofstede, G.: Cultures and Organizations - Software of the Mind: Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival, McGraw-Hill Education Ltd 2010, ISBN – 9780071664189

  • Gesteland, R.: Cross-Cultural Business Behavior: Marketing, Negotiating, Sourcing and Managing Across Cultures, Copenhagen Business School 2002, ISBN – 9788763000932

  • Lewis, R.: When Cultures Collide: Leading Across Cultures, Nicholas Brealey International 2005, ISBN: 9781904838029

Publications:

  • Pardo, Catherine, Björn S. Ivens, and Barbara Niersbach (2020a), “An identity perspective of key account managers as paradoxical relationship managers,” Industrial Marketing Management, 89, 355–72.
  • Wilson, Kevin and Tony Millman (2003), “The global account manager as political entrepreneur,” Industrial Marketing Management, 32 (2), 151–58.
  • McDonald, Malcolm, Tony Millman, and Beth Rogers (1997), “Key account management: Theory, practice and challenges,” Journal of Marketing Management, 13 (8), 737–57.
  • ALHussan, Fawaz B., Faten B. AL-Husan, and Chavi C.-Y. Fletcher-Chen (2014), “Environmental factors influencing the management of key accounts in an Arab Middle Eastern context,” Industrial Marketing Management, 43 (4), 592–602. 
  • Deshpande, Rohit, John U. Farley, and Frederick E. Webster (1993), “Corporate Culture, Customer Orientation, and Innovativeness in Japanese Firms: A Quadrad Analysis,” Journal of Marketing, 57 (1), 23
  • Deshpandé, Rohit and John U. Farley (2004), “Organizational culture, market orientation, innovativeness, and firm performance: an international research odyssey,” International Journal of Research in Marketing, 21 (1), 3–22.
Leistungsnachweis

Portfolio Exam:

  • 50% Case Studies Presentations
  • 50% Written exam (60 minutes)

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2021/22 , Aktuelles Semester: SoSe 2024