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Grunddaten
Veranstaltungsart Blockseminar Langtext
Veranstaltungsnummer 898 Kurztext
Semester SoSe 2021 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 16
Rhythmus Jedes Semester Studienjahr
Hyperlink  
Sprache Englisch
Belegungsfrist Hauptbelegungszeitraum    01.03.2021 - 26.03.2021   


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Rudolph, Frank
Laut SPO für
Abschluss Studiengang Semester Kategorie ECTS
Master mit vorausg. Absch Profil IN-Spiele 1 - 3 Wahlfach 2
Master mit vorausg. Absch Profil IN-Künstliche Intelligenz und Autonme Rob. 1 - 3 Wahlfach 2
Master mit vorausg. Absch Profil IN-IT-Sicherheit 1 - 3 Wahlfach 2
Master mit vorausg. Absch Informatik 1 - 3 Wahlfach 2
Master mit vorausg. Absch Mechatronics 1 - 2 Wahlfach 0
Master mit vorausg. Absch Electrical Engineering Master 1 - 3 0
Zuordnung zu Einrichtungen
CLIC - Center for Languages and Intercultural Communication
Masterstudiengang Informatik
Masterstudiengang Electrical Engineering
Masterstudiengang Mechatronics
Inhalt
Inhalt

In this course we will take an interactive learning-by-doing-approach to selected task-people-constellations in negotiating. We will get acquainted with the world famous Harvard approach to negotiation, trying to experience some of its basic recommendations.  We will proceed experimenting with the Harvard model in international sales settings. Some of the important topics will be trying to find answers to the following questions:

- What are the differences in the negotiation process? 

- What common tactics or tricks in sales negotiations should we know and which are options to react to them?

- How do culture-specific values, attitudes, behaviour and communication styles affect sales negotiations?

Students are encouraged to bring along examples, notions, attitudes and inferences from their own countries or foreign countries they have experiences with. We will rely heavily on role plays and group feedback so each student will have the opportunity and is expected to experience her or his behaviour in negotiations, experimenting the influences her/his conduct has on others. One important secondary objective and side benefit of this course, therefore, is applying the rules of giving and receiving feedback to/from others in a supportive and constructive fashion.

Literatur Pflichtliteratur:
'Getting to YES'
(Roger Fisher, William Ury)
Random House
ISBN 978-1847940933
Leistungsnachweis

The assessment is a roleplay, the grading of which is composed of

- 50% feedback you give to your colleagues on their roleplays

- 50% the assessment of your own roleplay by the lecturer


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2021 gefunden:
Wahlfächer  - - - 1