Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den
accesskey
-Taste und Taste 1
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den
accesskey
und Taste 2
SoSe 2024
LSF Online-Hilfe
Sitemap
S
tartseite
Anmelden
Logout in
[min]
[minutetext]
Studis Helpdesk
Veranstaltungen
Einrichtungen
Räume und Gebäude
Personen
Sie sind hier:
Zur Startseite springen
Economic Effects of Advertising Expenditures A Swedish Destination Study of International Tourists (Peer-Reviewed Article) - Detailansicht
Funktionen:
Grunddaten
Abstract
Projekt
Beteiligte Personen (intern)
Einrichtung
Grunddaten
Titel der Arbeit (title)
Economic Effects of Advertising Expenditures A Swedish Destination Study of International Tourists
Titel der Zeitschrift bzw. Zeitung
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism Research
Erscheinungsjahr
2015
Publikationsart
Peer-Reviewed Article
Inhalt
Abstract
This study estimates the effects of advertising on international
tourism demand for the leading Swedish mountain destination
Åre. In contrast to previous studies, which primarily focus on
tourism demand at a national or sectorial level, this research is
conducted at the destination level. The study considers price
levels at tourism destinations and tourists income as
determinants for tourism demand. However, following advertising
theories and previous research, the dominance of the market
power function (i.e. product differentiation) and the information
function (i.e. market transparency) are identified as major codeterminants
for international tourism demand. Demand elasticity
coefficients are empirically estimated for the origin countries
Norway, Finland, the Russian Federation, Denmark and the UK.
Findings show that advertising is a significant driver of tourism
demand from Norway, the UK and Russia. Interestingly, income
and tourism price levels are less significant drivers of demand in
all analysed origin markets.
Zugeordnete Projekte
Wissenschaftliche Veröffentlichungen
Beteiligte Personen (intern)
Höpken, Wolfram, Professor
Einrichtung
Fakultät Elektrotechnik und Informatik
Impressum
Erklärung zur Barrierefreiheit
QIS, LSF und HISinOne sind Produkte der
HIS
eG