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Strategic Marketing - Detailansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
Grunddaten
Veranstaltungsart Vorlesung Langtext
Veranstaltungsnummer 10718 Kurztext
Semester SoSe 2024 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Rhythmus Jedes Semester Studienjahr
Hyperlink  
Sprache Englisch
Belegungsfristen Belegungszeitraum MD 16.02.2024 - 05.04.2024

Belegpflicht
Hauptbelegungszeitraum 26.02.2024 - 22.03.2024

Belegpflicht
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Lernziele fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 09:45 bis 11:15 Einzel am 26.03.2024 virtuell - BigBlueButton        
Einzeltermine ausblenden
iCalendar Export für Outlook
Di. 09:45 bis 11:15 woch 09.04.2024 bis 14.05.2024  virtuell - BigBlueButton        
Einzeltermine:
  • 09.04.2024
  • 16.04.2024
  • 23.04.2024
  • 30.04.2024
  • 07.05.2024
  • 14.05.2024
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 09:45 bis 11:15 woch 28.05.2024 bis 25.06.2024  virtuell - BigBlueButton        
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Smirnova, Maria M., Professorin, Dr. verantwortlich
Kadam, Nayan verantwortlich
Laut SPO für
Abschluss Studiengang Semester Kategorie ECTS
Bachelor Mediendesign 4 - 6 Wahlfach 5
Bachelor Physical Engineering 4 - 7 Wahlfach 5
Bachelor Wirtschaftsingenieurwesen (Technik-Management) 4 - 7 Wahlfach 5
Kein Abschluss International Academy 1 - 2 Pflichtfach 5
Bachelor Betriebswirtschaftslehre und Management 4 - 7 Wahlfach 5
Zuordnung zu Einrichtungen
International Academy
Inhalt
Inhalt

The aim of the module is to form a comprehensive understanding of the range of marketing opportunities as a system of thinking, organizational system, abilities and tools for creating and maintaining the competitive advantage of a company, taking into account the characteristics of the organization and the dynamic development of the external environment.

  • Topic 1. The changing role of marketing in creation of competitive advantage in turbulent era. Defining strategic marketing. Marketing thinking as a system.
  • Topic 2. The levels of decision making in marketing. Alignment with corporate and business strategy.
  • Topic 3. Strategic marketing audit. Strategic marketing roadmap. Analysis of external and internal environment. Value audit and STP decisions.
  • Topic 4. Creating value and generating growth. Marketing – Innovation interface. The role of cross-functional coordination. Why do we mostly go beyond the marketing function?
  • Topic 5. The process of strategy development. Functional marketing strategies.
  • Topic 6. Developing and implementing customer experience.
  • Topic 7. Marketing performance and success metrics. Analytics in customer-centric organization.

 

Literatur
  • Course script
  • Best, R. Market-Based Management: Strategies for Growing Customer Value and Profitability (6th edition or later). Pearson. 577p
Leistungsnachweis

Portfolio Exam:

  • Group project work and presentations

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2024 , Aktuelles Semester: WiSe 2024/25