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Baustein IM3: Managing Marketing - Detailansicht

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Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 5079 Kurztext
Semester SoSe 2024 SWS
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Rhythmus Jedes Semester Studienjahr
Hyperlink  
Sprache Englisch


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Twomey, Jon verantwortlich
Laut SPO für
Abschluss Studiengang Semester Kategorie ECTS
Master mit vorausg. Absch International Business Management & Sustainability - Wahlpflichtfach
Zuordnung zu Einrichtungen
International Marketing & Communications
Inhalt
Inhalt - Recommend how a marketing function should be structured and managed to deliver competitive advantage
- Prepare plans for showing how a team should be structured, selected, formed, managed and developed to demonstrate effective performance against objectives
- Critically assess the organisation's resource needs and capabilities for the marketing team to manage marketing activities effectively and efficiently
- Prepare appropriate budgets and accounting documentation to support the financial management of the marketing function its associated activities
- Critically assess the ongoing financial situation including manageability of the budget, financial stability and success of the marketing function

Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2024 , Aktuelles Semester: SoSe 2024