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International Marketing - Detailansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
Grunddaten
Veranstaltungsart Vorlesung Langtext
Veranstaltungsnummer 3585 Kurztext
Semester WiSe 2024/25 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Rhythmus Jedes Semester Studienjahr
Hyperlink https://elearning.rwu.de/course/view.php?id=3352
Sprache Englisch
Belegungsfrist Hauptbelegungszeitraum    23.09.2024 - 18.10.2024   
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Lernziele fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:15 bis 15:45 woch von 23.10.2024  Gebäude H - H 238       13.11.2024: entfällt - Karrieretage
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Ahmadi, Alireza verantwortlich
Laut SPO für
Abschluss Studiengang Semester Kategorie ECTS
Bachelor Physical Engineering 4 - 7 Wahlfach 5
Bachelor Wirtschaftsingenieurwesen (Technik-Management) 4 - 7 Wahlfach 5
Kein Abschluss International Academy 1 - 2 Pflichtfach 5
Bachelor Betriebswirtschaftslehre und Management 4 - 7 Wahlfach 5
Zuordnung zu Einrichtungen
International Academy
Inhalt
Inhalt

The International Marketing course will enable managers and scholars to meet the international challenges they face every day in different parts of the world, and it provides the solid foundation required to understand the complexities of marketing on a global scale.


Course content:

  • Nature of International Marketing
  • Trade Theories and Economic Development.
  • Trade Distortions and Marketing Barriers.
  • Culture
  • Consumer Behavior in the International Context: Psychological and Social Dimensions
  • Marketing Research and Information System
  • Foreign Market Entry Strategies
  • Product Strategies
  • Distribution Strategies
  • Promotion Strategies
  • Pricing Strategies
Literatur

1. Course script

2. Additional Readings:

  • Kleinaltenkamp, M., Plinke, W., Wilkinson, I., & Geiger, I. (Eds.). (2015). Fundamentals of Business-to-Business Marketing: Mastering Business Markets. Springer.
  • Agnihotri, R., Dingus, R., Hu, M. Y., & Krush, M. T. (2016). Social media: Influencing customer satisfaction in B2B sales. Industrial marketing management, 53, 172-180.
  • Biemans, W. G., Breni, M. M., & Malshe, A. (2010). Marketing–sales interface configurations in B2B firms. Industrial Marketing Management, 39(2), 183-194.
  • Cortez, R. M., & Johnston, W. J. (2017). The future of B2B marketing theory: A historical and prospective analysis. Industrial Marketing Management, 66, 90-102.
Lernziele

The lecture focuses on marketing fundamentals. It is intended for beginners and uses simple terminology. Each topic will be covered with practical examples before concluding with assignments. It allows students to participate in marketing-related issues while on the job. The lecture imparts knowledge and soft skills competencies.

Voraussetzungen

Interaction, Team work, Creativity

Leistungsnachweis

Portfolio Exam:

  • Presentation
  • Term Paper
  • Classroom activities

Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:
Hauptstudium  - - - 1
Wahlfächer  - - - 2
International Academy  - - - 3