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Intercultural Dynamics in Global Account Management - Detailansicht

  • Funktionen:
  • Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 10244 Kurztext
Semester WiSe 2024/25 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Rhythmus Jedes 2. Semester Studienjahr
Hyperlink https://elearning.rwu.de/course/view.php?id=3763
Weitere Links Link to Moodle Course
Sprache Englisch
Belegungsfrist Hauptbelegungszeitraum    23.09.2024 - 18.10.2024   
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Lernziele fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 11:30 bis 13:00 woch von 24.10.2024  Gebäude N - N019        
Gruppe [unbenannt]:
Zur Zeit kein Belegungszeitraum aktiv.
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Kadam, Nayan verantwortlich
Laut SPO für
Abschluss Studiengang Semester Kategorie ECTS
Bachelor Wirtschaftsingenieurwesen (Technik-Management) 4 - 7 Wahlfach 3
Bachelor Physical Engineering 4 - 7 Wahlfach 3
Kein Abschluss International Academy 1 - 2 Pflichtfach 3
Bachelor Betriebswirtschaftslehre und Management 4 - 7 Wahlfach 3
Zuordnung zu Einrichtungen
International Academy
Inhalt
Inhalt

Start Date: Thursday, October 24, 2024

 

Course Overview:

In today's globalized world, knowing cultural differences is essential for successfully managing international business relationships. This course is designed to help you develop the skills and knowledge required to succeed in Global Account Management, with a particular focus on how cultural factors influence your work with customers from other countries. You will learn how to manage the cultural challenges of managing global clients through a combination of lectures, real-world case studies, and hands-on exercises.

 

What You will Learn:

 

Key Account Management (KAM):

  • The basics of managing important business accounts
  • Understanding the roles of different people involved in KAM
  • The unique role of a Key Account Manager in bridging gaps between different parts of a company

Global Account Management (GAM):

  • What GAM is and why it’s important
  • How to choose which global accounts to focus on
  • Different types of GAM programs and how they work

Understanding Culture:

  • What culture is and why it matters in business
  • Exploring cultural models like Hall’s Iceberg Model and Hofstede’s Cultural Onion
  • How language and communication styles differ across cultures
  • Understanding cultural types and dimensions, like Hofstede's Cultural Dimensions, to better predict and manage cultural differences

Case Studies:

You will get to work on real-world scenarios, either on your own or in groups. These case studies will focus on managing business relationships with clients from countries like Japan, China, India, the United States, the Arab Gulf States, Brazil, France, Italy, Vietnam, and more.

Leistungsnachweis

Portfolio exam includes term paper and presentation.


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:
Hauptstudium  - - - 1
Wahlfächer  - - - 2
International Academy  - - - 3